Tot voor kort stond er in onze studio nog een grote analoge mengtafel (Mackie) en een kleinere digitale mengtafel (Yamaha). Aangezien we de laatste jaren bijna alleen nog maar digitaal werkten, hebben we besloten om nu alleen nog maar digitaal te werken.
Voor onze opnames op locatie beschikten we al enige tijd over een digitale set met Focusrite microfoon-voorversterkers, waarbij het ons opviel dat deze opnames beter klonken dan de opnames in de studio. Dat was dan ook de reden om in de studio met de luxere versie van onze locatie setup te gaan werken.
Onze studioruimten bestaan uit 2 delen: de opnameruimte (studio, spreekcel, zangruimte) en de controlroom, waarin de technische kant van de opname, de mix en mastering plaats vindt. Beide ruimtes hebben een prettige akkoestiek en zijn voorzien van een ventilatiesysteem met verse lucht.
Voor de opnames van zang en diverse instrumenten hebben we de beschikking over diverse dynamische en condensator microfoons. Voor een 'cleane' sound zonder hinderlijke reflecties beschikken we over een reflectiefilter. Voor sommige zangeressen ook nog een heerlijk plekje om je achter te 'verschuilen' en alleen te zijn met je muziek.
Doordat we in de basis met deze lekkere 'cleane' en 'droge' sound werken, kunnen we deze sound ideaal verder verwerken tot de gewenste sound. Hindelijke reflecties die immer zijn opgenomen kun je immers niet eenvoudig weghalen, terwijl de de gewenste refelecties wèl eenvoudig kunt toevoegen.
Het maken van orkestbanden en arrangementen voor jingles, commercials, filmmuziek, scores en soundeffects voor radio, televisie, film, theater en games vindt grotendeels digitaal plaats. In de meeste producties maken we gebruik van samples van echte instrumenten, waardoor we sneller en voordeliger kunnen werken dan wanneer we voor elke partij een aparte muzikant moeten laten komen.
Wanneer de beschikbare budgetten het toelaten en/of wanneer de betreffende partij langs digitale weg niet meer geloofwaardig overkomt, doen wij een beroep op onze studiomuzikanten.