Muziek in games is bij EDS Music een breed begrip. Natuurlijk hebben we veel te maken met sounddesign en special effects voor in de games in de diverse menu's. Muziek is een vak apart.
Op het gebied van muziek zijn we zeer veelzijdig. Of het nu gaat om experimen-teel, klassiek, een lekkere dance-track, stevige rock of een underscore bestaande uit diverse dromerige synthesizerpads.... De drijvende kracht achter EDS Music, Remko Rijpkema, is zelf ook een liefhebber van verschillende soorten games. Hierdoor is niet alleen kennis van muziek in huis, maar ook de speel-ervaring van de gamer. |
Voor we het hele traject ingaan, bespreken we het hele spel en alles dat daar omheen zit. Er wordt gekeken naar de doelgroep (leeftijd, interesses en verspreidingsgebied) en het platform waarop het spel gespeeld gaat worden. Een flashgame dat via internet verspreid wordt of een game voor android kent immers andere mogelijkheden dan een spel voor Xbox, Wii of Playstation.
Voor de uitgebreidere games leveren we in veel gevallen verschillende versies van de tracks, zodat de sfeer van de muziek mee kan gaan met de sfeer van het spel. Ook is het mogelijk om van de gehele productie losse tracks aan te leveren, zodat de muziek interactief in het spel gebruikt kan worden.